Tuesday 7 August 2012

:)

assalamualaikum. 
harini dah masuk hari ke 19 kita berpuasa. sedar tak sedar kita dah berada di penghujung fasa ke2 ramadhan dan kita bakal melangkah masuk ke fasa terakhir ramadhan iaitu itqun minan-naar atau keselamatan dari api neraka. dalam fasa terakhir ni, sama2lah kita memperbanyakan amal ibadat kepada Allah dan minta pengampunanNya diatas segala dosa yang pernah dilakukan selama ni. semoga kita terselamat dari seksaan api neraka. pastu sama2lah kita mencari malam lailatulqadar, semoga kita menemuinya. insyaAllah. 

ehm. tadi bercerita pasal fasa terakhir ramadhan. sekarang nak citer sal persiapan raya lak. korang dah beli kelengkapan raya belum? baju raya? kasut raya? handbag raya? apa lagi eh......haaaa. kuih raya? suma2 la sal raya kan. aku nye suma dah ready, tinggal nak pakai je nanti. haha. semangat kot. macam tahun2 lepas jugak, family aku de warna tema. this year adik aku yang pilih dan warna yang dia pilih is turquoise. cantik kot warna tu. tahun lepas aku beli baju siap but this year aku tempah kebaya. cantik ke tak kalu aku pakai kebaya tu taktau la. haha. tengok je lah nanti. pastu2, kasut raya lak aku beli wedges 3inci. almaklumla tinggi aku dah takley bertambah dah kan, so cara nak tambahkan ketinggian hanya dengan pakai kasut tinggi2 lah.. haha. pastu boleh jugak digunakan untuk ketuk budak sengal. hahaha :P kuih raya lak suma ibu aku beli, cuma aku nak buat kek lapis pelangi kot. hopefully jadilah kan. 
okay. cukup lah tu cerita aku. takley share lebih2. kang ada yang jeles.:P haha. kbye :)

1 comment:

ezzati hamid said...

sapa yg jeles tu ha ?

pergh perghhh jadi mek kebaya la hang raya ni ehhh. sakann la kawan ak ni

wey buang la setting proove not robot ni. penat ak nak komen tau